|
| šalamún - príprava materiálu pre Akadémiu | |
| | Autor | Správa |
---|
salamun Vedúci akadémie
Počet príspevkov : 133 Join date : 05.01.2010
| Predmet: šalamún - príprava materiálu pre Akadémiu 14/4/2010, 15:22 | |
| V tejto časti bude vysvetlené, čo je to bojové pole a ako sa na ňom jednotlivé jednotky rozmiestňujú...Pochopenie tejto časti výrazne pomôže pri plánovaní útokov a obrany, pričom výrazne stúpne percento úspešnosti v bojoch. Bojové pole je rozdelené do takých malých políčok, do ktorých sú automaticky zaradzované jednotky. Na bojovom poli je 6 bojových formácií. Na jedno políčko sa zmestí rôzny počet jednotiek v závislosti od druhu jednotky...to znamená, ze na jedno políčko vojde 30 falangov, ale na to isté políčko len 10 robotov. Veľkosť bojového poľa je rozdielna a závisí od veľkosti mesta, v ktorom prebieha boj. My si budeme ukazovať boj na najväčšom bojovom poli, ktoré je v mestách od levelu 10. 1.- Podporné jednotky (kuchári, doktori) Jednotky sa nezúčastňujú priamo boja, ale podporujú armádu niekoľkými rôznymi spôsobmi. Podrobnosti majú napísané v popisu jednotky.2.- Bombardéry (balónový bombardér) Práca bombardérov je kompletne zlikvidovať nepriateľské delostrelectvo čo najrýchlejšie. Až delostrelectvo zneškodní, zameria sa na streleckú bojovú línii. Potom sa zameria na líniu pre boj zblízka a vo finále na krídla.3.- Delostrelectvo (katapulty, delá) Delostrelecké jednotky sa primárne zameriavajú na mestské hradby. Keď sú hradby kompletne zničené, tak sa zamerajú na nepriateľských bojovníkov pre boj zblízka, ktorým spôsobia obrovské škody.4.- Strelecká bojová rada (lukostrelci, strelci) Streleckí bojovníci sa zhromažďujú za bojové línie pre boj zblízka. Podporujú pechotu z bezpečnej vzdialenosti a znižujú počet nepriateľov ktorí sú stále na ceste.5.- Bojové línie pre boj zblízka (ťažká pechota - falang, parný obor) Formácie ťažkej pechoty sú základnou chrbticou každej armády. Pri boji na blízko útočia na nepriateľské jednotky tvárou tvár, alebo naopak chránia strelecké a delostrelecké jednotky.6.- Krídla (ľahká pechota - šermiari) Ľahká pechota sa skladá z bojovníkov na boj zblízka, ktorých brnenia im dovoľuje mobilný presuny. Podporujú v bitke krídla, ale môžu tiež pomôcť ťažkej pechote v hlavnej bojovej línii.7.- Protivzdušná obrana (gyropréra) Jednotky protivzdušnej obrany majú schopnosť odchytiť bombardéry ešte predtým, ako sa stihnú zamerať na svoje ciele. Týmto spôsobom sa dá zabrániť ťažkému bombardovaniu našich jednotiek. Keď už nie je žiadny bombardér na obzore, pustí sa do nepriateľskej vzdušnej obrany. Na iné ciele neútočia.8.- Rezerva Všetky jednotky, ktoré sa nezmestia na bojové pole sa zaradí do rezervy.- MúrMúry plnia úlohu línie blízkeho boja pri obrane mesta. Sila steny a systém zbraní, ako aj životnosť steny závisia na úrovni rozšírenia (pozri stavby: Mesto). Vo väčšine prípadov múr môže byť prelomený len pomocou delostreleckých jednotiek. Kým časti múru ešte stoja, krídlo útoku nemôže zaútočiť na mesto. Akonáhle útočník zničí kúsok steny (teda `poruší` múr), brániace jednotky sa presunú do medzery a uzavrú ju. Ak sa im podarí zničiť všetky časti múru, krídlo bude opäť k dispozícii. Stena bude kompletne opravená po konci bitky.Na tomto obrázku vidno rozmiestnenie jednotlivých jednotiek na bojovom poli. Horná časť je útočník, dolná časť patrí obrancom. Na čo je potrebné nezabudnúť pri boji?1) Je dôležité mať počas bojov zaplnené plné bojové pole a to jednotkami, ktoré na dané políčka patria. Bitku vyhrá hráč s najlepšou vojenskou formáciou. 2) Niektoré jednotky majú vedľa seba okrem zeleného stĺpčeka (život) aj modrý stĺpček, ktorý ukazuje množstvo munície. Táto vydrží v priemere tri kolá, potom sa stane z jednotky ľahký terč a v ďalšom kole padá, na jeho miesto je umiestnená čerstvá jednotka zo zálohy. Preto je dôležité túto jednotku stiahnúť z bojiska ešte skôr, ako príde o všetku muníciu, alebo život. Ako sa to robí rozoberieme v téme Kombinovaný útok. Ak druhej strane dôjde munície počas piateho bojového kola a nová dodávka munície nedorazí, bitku prehraje. Ak teda bojujete, musíte byť v každom prípade prítomný, kontrolovať stav jednotlivých kôl a podľa situácie sa vedieť zariadiť. 3) Najdôležitejšia je bojová línia pre boj zblízka, preto ju musíte mať neustále na plno zaplnenú ťažkou pechotou, nezabúdajte, že ak má systém na výber, najprv nasadzuje do prednej línie falangov a až potom robotov!!! Preto ak máte už vyskúmaných robotov, tak falangov vám vôbec netreba, nakoľko je robot v útoku aj obrane efektívnejší. Tým, že najprv je nasadzovaný falang, proti útočiacim robotom nemajú veľkú odolnosť, rýchlo padajú, čím znižujú celkovú morálku armády...Do prednej línie sa na jedno bojové pole zmestí 70 robotov alebo 210 falangov. 4) Krídla - druhé najdôležitejšie miesto na bojovom poli. Pokiaľ na vás útočia nepriateľskí šermiari z krídel a vy nemáte svoje krídla zaplnené, je vaša predná línia veľmi ohrozená zo strán a vaša ťažká pechota (hlavne falang) zaznamená v každom kole ťažké straty. Preto je nevyhnutné mať dostatok šermiarov - na jedno bojove pole sa ich zmestí 120..preto ich potrebujete aspoň trikrát toľko....Pokiaľ sa uvoľní miesto v prednej línii a vy už nemáte v zálohe falanga či robotov, obsadí sa to miesta šermiarmi z krídel, alebo zo záloh....tým ale hrozí, že sa vaše krídla uvoľnia....preto musíte mať taktiež dostatok robotov. 5) Vzdušný priestor - tu treba mať na pamäti jednú dôležitú vec: gyroptéry bojujú len vo vzduchu a nikdy neútočia na pozemné vojsko. Ak na vás preto nepriateľ pošle len gyroptéry, a vy nemáte gyro ani balóny, jeho gyro ostanú v zálohe a do boja nezasiahnu. Úlohou gyroptér je chrániť vzdušný priestor, a vyčistiť ho od nepriateľských gyro a balónov. Preto v boji gyroptéry najprv útočia na balóny a až potom na nepriateľské gyroptéry. Bombardéry proti gyro nemajú veľkú šancu, nakoľko sú prispôsobené na boj proti pozemným jednotkám. Preto ak vysielate do útoku bombardéry, musíte poslať aj dostatok gyroptér, aby zničili nepriateľské gyro, ktoré okamžite útočia proti bombardérom. Najlepšie je najprv nepriateľovi zlikvidovať gyroptéry a až potom vyslať bombardéry, na ktoré už tak nebude mať kto útočiť a majú voľnú cestu urobiť ťažké straty nepriateľovi zo vzduchu. Preto nebojte sa bombardérovv akomkoľvek množstve....je len potrebné mať dostatok vlastných gyroptér na boj proti nim. Práca bombardérov je kompletne zlikvidovať nepriateľské delostrelectvo čo najrýchlejšie. Až delostrelectvo zneškodní, zameria sa na streleckú bojovú línii. Potom sa zameria na líniu pre boj zblízka a vo finále na krídla. N jedno bojové pole vojde 30 gyroptér a 15 bombardérov, alebo ak nemáte bombardéry, tak 60 gyroptér. POZOR! Ak chcete dokonale ovládať taktiku boja a byť vždy na strane víťazov, je nevyhnutné tieto veci poznať naspamäť a v boji využívať vlastnosti jednotlivých jednotiek!!! | |
| | | salamun Vedúci akadémie
Počet príspevkov : 133 Join date : 05.01.2010
| Predmet: zloženie armády 3/5/2010, 13:25 | |
| A je tu jedna z najdôležitejších otázok v hre Ikariamu - najideálnejšie zloženie armády. O tomto môžme diskutovať donekonečna, ale ja vám tu predstavím najoptimálnejšie zloženie armády, ktoré bolo overované v mnohých bojoch a používajú ho najsilnejšie aliancie na rôznych servroch. Toto zloženie mám overené v praxi a keď to funguje u bodovo milionových hráčoch, funguje u mňa, tak nevidím dôvod, prečo by to nemalo fungovať aj u vás.
Toto zloženie funguje v rámci kombinovaného útoku, ktorý si budeme rozoberať podrobne a postupne.
Keďže my sa tu budeme učiť zvládať silných protivníkov, táto sekcia je určená pre tých, ktorí už majú vyskúmaných minimálne robotov a gyroptéry. Ostatní sa snažte vyskúmať robotov čo najskôr, lebo bez nich sa do žiadnych väčších bitiek nepúšťajte.
Najprv si objasníme pár pojmov:
jednotka - jeden vojak, jeden stroj či jedna loď = to znamená jeden kus, ktorý vyrobíte v kasárňach pluk - tvoria ho presne určené jednotky, ktoré zaplnia jedno bojové pole army - všetky jednotky dokopy
Zloženie armády:
jeden pluk je zložený z (zaokrúhlene pre lepšie zapamätanie si):
70 robotov 50 strelcov 120 šermiarov 30 gyroptér 15 balónov (ak nemáte ešte balóny, tak ďalších 30 gyroptér - spolu to bude 60 gyroptér) 20 diel (ak nemáte delá, tak katapulty) 15 doktorov 15 kuchárov
Ak chcete úspešne používať kombinovaný útok, sú potrebné minimálne dva pluky (najlepšie tri) a jeden rezervný, z ktorého budete dopĺňať straty.
Zapamätajte si: Do boja musíte poslať vždy plnohodnotný pluk bez strát !!! Preto je dobré mať dostatočnú zálohu na jeho doplnenie. | |
| | | salamun Vedúci akadémie
Počet príspevkov : 133 Join date : 05.01.2010
| Predmet: Re: šalamún - príprava materiálu pre Akadémiu 12/5/2010, 15:11 | |
| Prvou prekážkou s ktorou sa stretnete pri útoku je mestský múr. Je veľmi dôležité túto prekážku zničiť počas čo najmenej kôl, nakoľko nepriateľské vojsko je múrom chránené. (informácie sú stiahnuté z českého servera)Múr je najefektivnejšie ničiť delostrelectvom. Najlepšou jednotkou na túto prácu sú delá. V nasledujúcej tabuľke sa dozviete koľko diel je potreba na aký level múra a pri akom leveli radnice (dedina, mesto, metropola), za predpokladu, že v meste nieje žiadna armáda (za koľko kôl múr prelomíte). Vysvetlenie k tabuľke: Typ mesta lvl 1-4 = dedina, lvl 5-9 mesto, lvl 10-xx = metropola údaje o počte potrebných del sa preto líšia u dediny, mesta a metropole, z dôvodu inej veľkosti bojového poľa. Dôležité: nezabudnite s delami poslať i jednotky do prvej línie (najlepšie parných obrov). Bez jednotiek v prvej línii sa ľahko môže stať, že vaše jednotky sa stanú nezvestné. Nejčastejšie otázky:Otázka: Poslal som na mesto kde bol len múr 100 falangov, 50 strelcov a múr som neprekonal, naviac mi to rozptýlilo jednotky, ako je to možné? Odpoveď: Tieto jednotky majú príliš malý útok, než aby prelomili múr, preto do nej šprtajú niekoľko kôl, potom im dôjde morálka a jednotky sa rozpŕchnu, k prelomeniu múra je potrebné posielať delostrelectvo, kam sa radia delá, baranidlo a katapult. Otázka: Poslal som na dranc mesta, kde bol len múr 50 del, bikvu som prehral a jednotky boli rozptýlené, je to bug? Odpověď: Není to bug, do útoku nemôžete poslať len samotné delá, vždy musí byť obsadená prvá línia, preto musíš poslať s delami i nejakých falangov či parných obrov. Otázka: vyhrál som bitku, obráncove jednotky sa všetky rozpŕchli, vydrancoval som mesto a keď som prišel po pár minutách pre ďalšie suroviny, bol v meste opäť múr, cez ktorý som sa musel znovu prebojovať, nie je to bug? Odpověď: Nie je to bug, je to vlastnosť hry,múr je pri ďalšom útoku neporušený a plne funkčný, teda ho musíš prekonávať s každým útokom. | |
| | | salamun Vedúci akadémie
Počet príspevkov : 133 Join date : 05.01.2010
| Predmet: Re: šalamún - príprava materiálu pre Akadémiu 17/5/2010, 15:56 | |
| Občas sa stane, že váš špeh odhalil cudzieho špeha, ktorý vám prezradí názov ostrova, odkiaľ pochádza. Súradnice ostrova zistíte kliknutím na nasledujúci odkaz: Vyhľadávanie ostrova podľa mena Stačí kliknúť na začiatočné písmeno a zobrazia sa vám všetky ostrovy začínajúce sa na dané písmeno. Potom stačí už len vyhľadať príslušný ostrov, vedľa ktorého nájdete jeho súradnice. Ak vám prezradí aj meno hráča, tak jeho polohu zistíte klikom na nasledujúci odkaz: Vyhľadanie miest hráčaDo okienka Player-name napíšete meno hľadaného hráča a stlačíte klávesu enter alebo pod tabuľkou tlačídlo search. Následne sa vám ukážu všetky mestá hľadaného hráča aj s ich súradnicami, veľkosťami radnice a množstvo ďalších údajov. Ak chcete zistiť všetkých členov nejakej aliancie, stačí kliknúť na následujúci odkaz: Vyhľadanie všetkých členov aliancieDo okienka Ally napíšte meno aliancie a potvrďte klávesou enter alebo tlačítkom Search. Následne sa vám objaví zoznam všetkých členov aliancie s množstvom bodových údajov o nich, najdôležitejšie asi z nich je generálske skóre... Na stránke http://www.ika-world.com/ je možné takto získať množstvo údajov, ktoré sú pri hre Ikariam veľmi nápomocné a vyspelí hráči sa bez nich nezaobídu. Stránka je v angličtine, v prípade záujmu si túto stránku môžme rozobrať podrobnejšie. | |
| | | salamun Vedúci akadémie
Počet príspevkov : 133 Join date : 05.01.2010
| Predmet: Re: šalamún - príprava materiálu pre Akadémiu 20/5/2010, 16:32 | |
| KOMBINOVANÝ ÚTOKA sme pri najdôležitejšej časti - ako viesť útoky, aby výsledok bol len a len naše víťazstvo. Samozrejme je to ovplyvnené množstvom faktorov, ale mnohé z nich vieme ovplyvniť sami. Jednoznačne zlou taktikou boja je "nasáčkovať" čo najviac vojakov do boja a čakať, ako to dopadne. Treba mať na pamäti, že bojujú len tí vojaci, ktorí sú priamo na bojovom poli, ostatní sú zaradení do rezervy (len pozerajú, čo sa deje) a nasadzovaní sú automaticky systémom podľa toho, kde sa uvoľnilo miesto na bojisku. Zlé je to v tom, že vojak na bojisku bojuje až dovtedy, pokiaľ ho nepriateľ nezničí...potom je nahradený ďalším vojakom zo zálohy. Každým kolom mu klesá životná energia, je zraniteľnejší a bojuje aj keď mu dôjde strelivo (po cca 3 kolách) a vtedy sa stáva ľahkým terčom a rýchlo padá k zemi. Nebolo by lepšie vojaka, ktorému dochádza strelivo, alebo už má málo energie (a v ďalšom kole by bol zničený) stiahnúť z bojiska skôr, ako padne a nahradiť ho čerstvým vojakom s plným strelivom? Keď takého vojaka včas stiahnete, môžete ho v ďalších kolách poslať späť do boja s plnou energiou a strelivom....a tak môžte jedného vojaka točiť v boji niekoľkokrát, čím ste vo výhode proti nepriateľovi, ktorý na bojisku trčí až pokiaľ mu neunikne životná energia a vy ho ľahko zničíte.....A tomuto striedaniu pravidelnému striedaniu vojakov sa hovorí kombinovaný útok. Využívajú ho tie najlepšie aliancie na iných serveroch vrátane vikingov na našom. Takže pokiaľ to nebudete aj vy praktizovať, proti vikingom sa ani neskúšajte postaviť. Ako teda využívať kombinovaný útok v praxi?Armádu sme si rozdelili na pluky a tie budeme postupne striedať v útoku. V najnovšej pripravovanej verzii už to bude jednoduchšie, sťahovať z boja sa budú dať jednotlivé jednotky. Zapamätajte si! V rámci jedného ostrova trvá vojsku cca 15 minút, pokiaľ dorazí do nepriateľského mesta. Prestávky medzi jednotlivými kolami v boji sú cca 20 minút. Toto musíte mať stále na pamäti!!! Systém spočíva v tom, že najprv pošlete jeden pluk (jeden pluk plne obsadí jedno bojové pole), po desiatich minútach pošlete pluk2. - Pluk1 začne útočiť (1.kolo). - Keď sa k nemu pripojí pluk2 (päť minút po prvom kole), pluk1 dáte stiahnúť (v armádnom prehľade-kliknete na armádneho poradcu bude pri vašom prvom útoku točená šípka, na ktorú keď kliknete, dáte stiahnúť vojsko). Pozor- pluk1 sa začne automaticky sťahovať až po dokončení druhého kola, čo uvidíte v prehľade!!! - keď skončí druhé kolo a pluk1 sa začne sťahovať, vyšlete pluk3. Ten dorazí do nepriateľského mesta o 15 minút a keďže prestávka medzi kolami trvá 20 minút, stihne dôjsť ešte pre začiatkom tretieho kola. Keď sa pluk3 pripojí k pluku2, pluk2 dáte stiahnúť. Pluk2 sa začne automaticky sťahovať až po ukončení najbližšieho kola. - Za ten čas sa p luk1 vrátil domov, načerpal nové sily, prezbrojil a môžete ho poslať nazad do bojiska...takto to točíte dokola. POZOR!!! - Musíte si ustrážiť tie časy a v armádnom prehľade sa nepomýliť, ktorý pluk chcete vrátiť späť. Aby som sa nemýlil, tak každý pluk sa niečím líši...napr. pluk1 má viac gyroptér ako treba, pluk2 má viacej doktorov a pluk3 viacej kuchárov, to si už musí každý sám podľa svojho...najlepšie je to s kuchármi a doktorami, nakoľko tí ostávajú, sú nezničiteľní - Nesťahujte pluk z bojiska skôr, ako sa ďalší pripojí do bojov. Stále musí byť na bojisku nejaká vaša army. Ak dáte jeden pluk stiahnúť skôr, ako druhý dorazí, vyhodnotí vám to ako porážku a druhý pluk, keď dorazí na bojisko, bude to považované ako nový útok a bude musieť odznova prekonávať múry a samozrejme aj nepriateľovi sa tým pádom obnoví na maximum jeho morálka, životná energia a strelivo. Samozrejme vo svojom domovskom meste musíte mať ešte nejakú army, záložný pluk4, z ktorého dopĺňate jednotlivé pluky, aby boli vždy v plnom počte. A ak nepriateľ už nemá balóny a gyroptéry, tak svoje gyroptéry už nemusíte posielať, lebo oni bojujú len proti gyroptéram a balónom. Vy stále musíte pozerať bojovú detailnú správu, aby ste videli zloženie nepriateľského vojska a podľa toho sa vedeli zariadiť. Sú nejaké finty, napríklad, ak má nepriateľ balóny, tak neposielajte delá, ktoré sú pre balóny ľahkých terčom, radšej pošlite baranidlá, tie vydržia viac.....delá pošlite až keď mu zničíte balóny gyroptérami.....tých ale musíte mať dostatok, lebo zatiaľ, čo vaše gyro budú útočiť hlavne na nepriateľské balóny, nepriateľské gyroptéry v plnej sile zaútočia na vaše gyro. Takže ak útočíte, musíte byť prítomný a hneď riešiť situácie na bojisku. | |
| | | Sponsored content
| Predmet: Re: šalamún - príprava materiálu pre Akadémiu | |
| |
| | | | šalamún - príprava materiálu pre Akadémiu | |
|
Similar topics | |
|
| Povolenie tohoto fóra: | Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
| |
| |
| |